באנר לפוסטים

הגורמים והטיפול בפטרת הציפורניים

אם שמתם לב לשינוי בצבע, בעובי או בצורת הציפורן שלכם?
אם פתאום אתם חשים כאבים בזמן שאתם הולכים?
שעולה ריח רע מכפות הידיים או הרגליים שלכם ללא סיבה הגיונית?
סביר להניח שאתם סובלים מפטרת ציפורניים!

פטרת – כינוי מקוצר ונפוץ לזיהום פטרייתי של הציפורן. היא עלולה לתקוף את ציפורני הידיים או רגליים ולהוביל לתחושת אי נוחות, פגיעה משמעותית במראה של הציפורן, לפעמים כאבים ובמקרים קיצוניים אף לניתוק של הציפורן מהאצבע.

מה זה בעצם פטרת ציפורניים?

הסוג הנפוץ ביותר של פטרת הציפורניים, זה שתוקף כ-80% עד 90% מכלל החולים, נגרם על ידי פטריות בשם דרמטופיטים שצומחות באזור הקרני של העור והורסות אותו. הפטריות מאד עמידות ויכולות לשרוד על משטחים כמו הרצפה, אמבטיה או אפילו בתוך הנעליים  עד שנה וחצי.
שאר מקרי הפטרת הם לרוב שמרים, כמו הקנדידה, ועובשים. הזיהומים האלו מתחילים להתפתח על בשר הציפורן ועור הידיים או הרגליים, ניזונים מהגוף המארח ופוגעים במראה ובחוזק של הציפורן. הפטריות מצמיחות שורשים עמוקים שמובילים לתחושת גירוד, כאב, ריח רע וקשקשת. רוב האנשים מתייחסים לתופעה הזו כאל בעיה קוסמטית בלבד ומזניחים את הטיפול בה, אך מדובר בטעות חמורה!

פטרת ציפורניים עלולה להתפתח בשל מגוון מאוד רחב של סיבות כמו: נעילת נעליים סגורות למשך כל היום, שהייה בבריכות ציבוריות או שימוש במקלחות משותפות, ציפורניים מלאכותיות, תזונה לא מאוזנת, שימוש ממושך באנטיביוטיקה או בסטרואידים, מערכת חיסון ירודה וכמובן הגיינה ועוד. הפטריה

תסמינים נפוצים של פטרת ציפורניים

  • כתמים על גבי הציפורניים ושינויי צבע
    ציפורניים שנגועות בפטרת יפתחו כתמים שחורים, בשל הזיהום הפטרייתי עצמו, או לבנים, שלפעמים נגרמים בשל התנתקות הציפורן מהעור שמתחתיה. גם שינוי צבע של כלל הציפורן לגוון צהוב, סגלגל או חום הוא תסמין מובהק של התופעה.
  • תחושת גירוד מתחת לציפורן
    אחד מהסימנים המוקדמים ביותר לפטרת הציפורניים, ואנשים רבים מתעלמים ממנו למרות חוסר הנוחות הרב שהוא גורם לו.
  • ציפורניים עובות
    אחד מתסמיני הזיהום הפטרייתי בציפורניים הוא צמיחת ציפורניים עבות ומעוותות. הסיבה לכך היא שהזיהום הפטרייתי הולך וגדל, מה שמשפיע על צורת הציפורן ועל העובי שלה. זהו תסמין יחסית מתקדם שמעיד על כך שעליכם לטפל בבעיה במהירות.
  • ציפורניים אבקתיות
    זהו אחד מהתסמינים החמורים ביותר של פטרת הציפורניים וכזה שגם מעיד על כך שעליכם לטפל בבעיה במהירות רבה. הפטרת מתחיל להופיע כאבקה צהובה או לבנה מתחת לציפורן, שהיא למעשה הציפורן עצמה. התסמין הזה מצביע על כך שהפטרייה כבר מפותחת, והיא אוכלת ומפרקת את הציפורן עד למצב שבו היא פריכה מאוד ואף עלולה להתפורר לאבקה.
    מי סובל במיוחד מציפורנים אבקתיות אנשים שעובדים בסביבת מים: טבחים, עקרת בית, צבעים, אנשים שעובדים בתחנת דלק, מקלחות ציבוריות, הליכה ברגליים יחפות במקומות ציבוריים, תזונה לא מאוזנת, מחלות הקשורות  למערכת החיסון, קנדידה, טיפוליים כימותרפיים, שימוש ממושך באנטיביוטיקה או בסטרואידים.

פטרת זה עניין קוסמטי!
הפטרת לא מדביקה אנשים אחרים אבל כן מדביקה עוד ציפורניים באותו אדם שיש לו פטרת.

לגבי שיטות טיפול, שומעים הרבה על שיטות חומץ, סודה לשתיה, שמן עץ התה ועוד…

יש לזכור כי לכל אדם יש מערכת חיסון משלו, בעיות נפשיות או מחלות, ולכן כל אדם מגיב באופן שונה לחומרים השונים הנמצאים בשווקים או אצלכם במטבח.
כמו כן בציפורן עבה, שום חומר לא יחדור דרכה אם לא נשייף לפחות 2-3 פעמים בשבוע, ורק אז החומרים יוכלו לחדור לשורש הציפורן ולהתחיל לטפל בה.
החלמת ציפורן  לוקח בין 3-5 חודשים. (שוב תלוי במצב הלקוח.)

אני ממליצה:

  1. להקפיד לנגב היטב את כפות הרגליים אחרי מקלחת.
  2. לא לנעול את אותה הנעל יום אחרי יום.
  3. לגרוב גרביי כותנה או גרביים מדיפי זיעה.
  4. פעם בשבוע להספיג צמר גפן באלכוהול בכדי לנקות היטב את החלק הפנימי של הנעל.
  5. כל בוקר יש להשתמש בדאודורנט לכף הרגל .
  6. פעם עד פעמיים בשבוע להספיג צמר גפן עם תמיסה לניקוי הציפורן. התמיסה מרככת את השכבה הקרנית והעבה של הציפורן. יש לעבור בתנועות יסודיות על הציפורן הבעייתית ומיד לשייף ולהוריד את עובי הציפורן.
  7. כל ערב לטפטף טיפה אחת בלבד של התמיסה הטיפולית המכילה ריכוז של שמנים לציפורן ומיד מעליה מעט משחה לפטרת הציפורן .

* ניתן להשיג אצל הקוסמטיקאיות המורשות וישירות בחברה.

.

ADN - ייצור ישראלי מותג עולמי

ייצור קוסמטיקה ישראלי

הרשמה

כדי לצפות בסדרות המוצרים ולהזמינן את צריכה להיות קוסמטיקאית פעילה ומוסמכת.
לאחר ההרשמה ואישור צוות האתר נשלח לך פרטי גישה לצפיה במוצרים.

תודה שפניתם אלינו, נחזור אליכם בהקדם

חברת מועדון סייד בר